renskötarfru

Urs nu for micke iväg till fjälls, försöker att inte börja lipa.
Det är den enda nackdelen att vara tillsammans med en renskötare, när han måste fara iväg till fjälls, o långt bort är de i ljungris.
Annars finns de bara positiva saker om allt man får vara me om o göra, men de är jobbigt när man blir lämnad hemma ensam o man vet inte hur länge han kommer vara borta de kan vara 4-5 dar men de kan vara 1½- 2 veckor med lika gärna.



men jag fattar ju att han måste åka, men jag hoppas det bara blir slakt så han komme rhem snart inte skiljning nu oxå.
för om de är både och måste jag nog pallra mig ner o hälsa på o va med lite.
Jag minns i början när vi träffades o han prata om att de va synd om renskötarfruar som vart hemma ensam flera veckor o flera gånger per år när kararna ska iväg till ren. Då tänkte ja inte så mycke bara jaha okej.
men nu fattar ja vad han menar.
men men klart han ska iväg ja vill ju att han ska hålla på han tycker ju de är kul o ja kan ju alltid följa med ibland eller komma ner senare o vara med.


men man saknar de ändå;P ja är inte van att inte träffa honom varje dag, men de säger att de är bra för förhållandet att vara ifrån varandra o sakna varann lite så ja får väl lite på de;P


Nej annars så ska ja ivög till min storebror o äta tårta idag han fyller år idag=) hela 29, han börjar bli gammal min bror nu!
annars har de inte hänt så mycke.
ja va fakltiskt me när de slakta älg i förgår, ja trodde att ja skulle tycka de va hemskt först när vi kom så hängde de en flådd älg i trädet så ja fivk en chok först när ja såg de men sen när ja klev ur bilen så va d eingen fara de va inte alls äckligt.
de va ingen fara alls. så nu vet jag de!
jag hoppas bara att ja kommer tycka att se på renslakt kommer vara okej med.
ja har hört så mycke historer men de ska nog gå bra. som renskötarfru så måste man väl lära sig att klara av de o kunna vara med o hjälpa till!

annars har d einte hänt så mycke, jobbat lite, men är as lesss på ica! hatar o jobba extra men de ger ju pengar! men hatar folk urs urs!
får se om ja ska jobba i morgon eller inte, får se om monika frågar mig, men de e ju bra för kosingen!


ibland är det konstigt vad visa låtar kan påverka en hårt!
visa blir man jätte glad av o visa träffar en så bra att man vill sätta sig ner och gråta!
och visa texter känns det som om de handlar om en som att de är skrivna just för mig! och just för vad som händer i nuet.
Älskar musik! verkligen. nu e jag nog lite halvdeppig känns som att ja aldrig ska få se micke, asså de låter säkert skitkonstigt men när man har någon som står så nära o betyder allt för en och man vet att jag jag lixom betyder allt för någon, asså det är en obeskrivlig känsla, man är så rädd att förlora det.
nu vet jag att det inte är så och att min mikael kommer komma hem till mig igen.
men just nu har vi ett så bra liv, bara lägenheten som fattas så kommer ja aldrig be om gudarna om något igen.
men det kändes så konstigt när han for vi har inte vart utan varandra något de senaste dagarna, jo på toan kanske? haha annars har vi vart med varandra konstanr o nu är han borta o ja ensam o man vet inte när vi får ses igen.
de e så skönt men musik som man bara kan sitta o lyssna o tänka lite till.

nej de låter typ som han dött haha ja måpste skärpa mig det här e ju nästan töntigt!
hålle rpå o läser linas kvällsbok haha den e så rolig!
faan ibland känner man igen sig lite smått haha sjukt kul.

aja allt för just nu!
over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0