drömmar

Om man kunde bestämma sitt liv...
lite realistiskt nu.
så skulle jag bestämma att ha ett liten timmerhus på en liten gård med micke såklart.
En 4 rumare typ, så är det sovloft på övervåningen på den lille timmerstugan med massa pengar att inreda för.
Sen på min lilla gård skulle jag ha en underbar häst, en sån häst man alltid drömmer om, ja min drömhäst skulle stå på min gård.
Och som sällskap skulle det finnas en liten dvärget, älskar verkligen getter! underbara!
och en liten katt som mest bodde i stallet.
och sen ska jag ha en lite schnauser, saknar hundar.
Ett super jobb jag trivdes med, med en topplön!
Kanske ha lite tamren utanför gården, som står o ropar bakom knuten.
blev kär i kåt-olle i vintras, en riktigt goding.

ja näe då skulle väl allt vara topp kanske!!
det är väl ungefär så jag vill leva mitt liv just nu...
men det är långt borta!
det enda jag har är micke, men de är inte så bra så bara.
men resten finns inte det är bara en dröm.

Kommentarer
Postat av: Malin

Fortsätt drömma, en dag är du där gumman :)

Vi hade stått i kö i 3år cirka innan vi fick den, men tyvärr är det många som stått ännu längre ju. Hyran är dyr ja, var väl därför vi fick den :P vi får jobba mer bara, trist att lägga pengar på hyran istället för annat skoj, men men det får funka :) jag kommer till åre till jul ungefär, längtar!!! håller du på nåt med hästarna nu? kram på dig!

2008-10-24 @ 19:21:08
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/
Postat av: sonja

oj 3 år! men det är ju lite hårdare konkurrans i åre! jo men de e ju så, men bara man trivs så funkar det ju=) okej härligt! nej ja har tagit en paus från hästarna ett tag vart så mycke ett tag, vill göra lite annat än o bara va låst! dudå håller du på än? ridskolan ska ju sälja alla hästar så privatägarna ska ha hästarna i 3 dagar o betala stallhura o vaccinationer o sånt, och ridskolan ska ha hästarna 4 ggr i veckan och betalar foder och strö. den ridskolan kommer nog inte finnas många år till, den e ju risig nu inte alls som när vi var där! tråkigt=/ kram

2008-10-25 @ 12:15:48
URL: http://fluffsonja.blogg.se/
Postat av: Viktoria

helojsan fröken! tänkte bara kila in å säga att bertil var på G på åre iden, speciellt om han å ja skulle dela rum.. haha så nu måste vi bara bestäma när! :P kram kram miss u fröken

2008-10-26 @ 01:55:24
URL: http://vickannilsson.blogg.se/
Postat av: Malin

ja, det är trist med ridskolan. hörde det där med att sälja hästarna, dom skriver nog på sin egen dödsdom då tyvärr. det är synd, skolan behövs ju men inte som den är idag. det har ju som sagt gått utför där sen "vår" tid... ingen utbildad personal eller styrelse. men, men. jag var medryttare på en häst i somras, men nu i norge är det lugnt. är sugen på att köpa en egen, men måste slå mig ner nånstanns först! kram på dig!

2008-10-26 @ 13:36:39
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0